Marketing, communicatie, campagnes

themajaar 2021

Nationale campagne Ode aan het Landschap

Ode aan het Landschap is de eerste in een nieuwe opzet van de themajaren zoals die al langer worden georganiseerd door NBTC Holland Marketing in samenwerking met meerdere, wisselende, partners. Was tot nu toe vooral het doel van de themajaren het aantrekken en spreiden van (inter)nationale toeristen, vanaf dit jaar ligt de nadruk op een maatschappelijke opgave - meer kennis, aandacht en waardering genereren voor het Nederlandse landschap. Er zijn maar liefst zeven enthousiaste partners die samen zorgen dat het een themajaar wordt vol verrassende projecten. Alle deelnemende partners zijn: Achterhoek, Flevoland, Friesland, Hollandse Waterlinies, Limburg, Nationale Parken (waaronder NP Nieuw Land) en Noord-Holland.

Half mei, vlak voor Hemelvaart is de start van het themajaar. In de week rondom Hemelvaart (10-20 Mei ‘21) wordt een mediamoment gecreëerd zoals gepland rondom #odeaanhetlandschap. De nadruk van de marketingactiviteiten ligt dit jaar op het voorjaar (mei en juni) en het najaar (september, oktober, november). Via www.beleefdenationaleparken.nl worden ook activiteiten van Nationaal Park Nieuw Land gepromoot. In de juni-editie van het EROPUIT-magazine staat vier pagina’s met activiteiten die plaatsvinden in de nationale parken. In de special bij het Volkskrant-Magazine van zaterdag 8 mei staant vier pagina’s met aandacht voor de activiteiten. Er zijn drie Flevolandse topexcursies gekozen om te promoten binnen ‘Ode aan het Landschap’. Een daarvan is een bootreis met de MS Waddenzee naar Marken Wadden. 

Meer info: VisitFlevoland.nl/ode
 

het avontuurlijke karakter

Voorjaar: nieuwe website en bezoekerskaart

De Marcom-community van NP Nieuw Land  werkt hard aan een nieuwe website voor Nationaal Park Nieuw Land. De nieuwe huisstijl, een presentatie die past bij onze doelgroepen én een nieuwe navigatie gaan het avontuurlijke karakter van het park nóg beter uitstralen. De verschillende poortgebieden krijgen een eigen menu, zodat bezoekers zowel vanuit het gehele gebied als vanuit één specifieke poort kunnen zoeken naar hun gewenste bestemming, beleving of product. Daarnaast is er een bezoekerskaart in de maak van het gehele  gebied, volledig in nieuwe huisstijl.

een persoonlijk verhaal in beeld

Voorjaar en Zomer: Online campagne

De Marcom-community heeft een online campagne ontwikkeld die in het voorjaar en de zomer wordt gelanceerd. Vanuit de nieuwe huisstijl zullen er in totaal 8 korte video’s op social media verschijnen. De video’s brengen een persoonlijk verhaal in beeld over een bijzondere ervaring of band met de natuur van Nationaal Park Nieuw Land. Bij het doorklikken op de video’s word je doorverwezen naar de website van National Park Nieuw Land met het verhaal achter de persoon. In het voorjaar verschijnen de eerste vier items, met als rode draad ‘De Grote Vogeltrek’, één van de vier verhaallijnen van Nieuw Land. In de zomer verschijnen de andere vier verhalen, met als gemene deler ‘Mens & Natuur in de Metropoolregio’. Hiermee bouwen we aan meer zichtbaarheid voor Nationaal Park Nieuw Land.